..

Friday, November 13, 2009

Awak Dengki ke...Awak jeles? Part 2..

Dengki..perkataannya macam busukk je kan? Nak sebut pun macam @$%#&*...Annoying je. Bile kite cite pasal dengki, takde nyer akan berunsur positif, tapi lebih kepada unsur negatif. Orang yang yang dengki ni sanggup buat ape je untuk menjatuhkan orang yang die dengki tu. Depan je nampak baik, belakang duk kutuk-kutuk, tak puas hati itu la..ini la..apsalll??

Bile melihat seseorang tu jatuh, barulah die akan berpuas hati. Busukkan hati si pendengki? Malah, ade yang sanggup bomoh-bomohkan orang yang die dengki. Nauzubillah..kenape hati beliau sebusuk tu? Tolonglah..Tuhan itu adil..bertaubat lah selagi masih ade kesempatan.

Jeles? Jeles atau dalam bahasa Melayu nyer cemburu ni agak lembut sket..jika nak dibandingkan dengan dengki. Aku? Aku pun ade jeles ngan ramaiiiiii orang..Tapi, aku tak busukkan hati dengan menjatuhkan mereka..malah aku admirer dan ingin menjadi seperti mereka. Aku rase hidup mereka tak terjejas pun. Salah ke? Takkkkkkk kan!!!

Aku bercerita bukan sebab aku bagus, bukan sebab aku terbagus dan bukan juga sebab aku dah cukup bagus..oh tidakk! tidakkkk!! Aku tak bagus pun! Aku tidak memakai baju yang mahal, makan di restoran yang mahal, make up yang mahal, kereta mahal, gaji mahal...semuanya tidak mahal !!!

Aku hanya orang biase, dan aku di sini hanya untuk berkongsi..bukan untuk burukkan sesiapa, bukan untuk jatuhkan sesiapa. Kerana berkongsi itu bagussss...yeahh!! Bak kate Melz..sharing is caring...dan bak kata aku..Caring is Loving..hahaaaa.


............................................................................................................................................................


Ingat lagi kan entry ni? Hurmm...kalau yang paham tu pikir-pikirkan la. Kalau asyik nak mendengki, sampai bile pun kite takkan maju. Bangsa Melayu macam gini la...


Sucikan hati...hiasi lah peribadi..fulamakkk..caye la!




52 comments:

Jogger said...

hahahah... adeh terasa plak sbb ari tu jeles dgn awk psl cash outkan duit nuffnang...

Dgn ini saya mintak mahap yerkk

Cik aiNa said...

to jogger :

x kesah pun nak jeles..
jangan dengki dah la..huhuu~

Melz said...

kah²... aku dah terkene penangan orang dengki yang teramat..sapa la lahabau tuh kan :P cettttt

neway yea u rite babe..Cemburu semua orang ada...tapi bagi aku gunakan Cemburu tuh sebagai api semangat untuk kita bersaing antara satu sama lain dengan cara yang sihat..

nak Dengki orang buat apa ? come on..kalau kita dengki orang tuh untuk jatuh..sumpah aku cakap..one day orang tuh akan jatuh jgak...haha am i right ?

Cik aiNa said...

to melz:

yup..Tuhan tu kan adil,
lagipun skarang Tuhan bayar cash..tak tunggu lame pun.

Ape pun..aku bersaing cara sehat...dan walafiat..hahahaha

atiQah adNan said...

alahai kan mmg ramai orang cakap pasal dengki, busuk hati dan cemburu ni.. macam dah sebati dalam diri kita manusia..

yang penting same-same sendiri mau ingat la kan.. hee~ enjoy ur short life darlingg..

Cik aiNa said...

to atiqah adnan:

u r right..
semua tu kena berpada2..huhuuu

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

kalo yg ska dengki kat orang ni ati memang busuk...

tahi pon xbusuk cm hati dia tu...

huhuhu

sasha* said...

yang,kali ni sape plak yg dengki kt u?yg u cite hari tu ke?apala dorg ni.kita nk tolong kwn2 pun dengki ke?i nasib u tak dengki dgn i

byk u ajar.psl photoscape,nuffnang huhu.thanks.i appreciate it.sbb i mmg tak tau.so bila tak tau i tanya.takdela nk dengki ke apa

kalau dengki mcm org yg busuk hati yg i post kg blog i tu.smpai i kene private blog sume sbb dia :(

<3

MsAnisSyahirah said...

sedih bile perkara ni terjadi..
sepupu saya telah meninggal dunis sebab dengki..dan meninggalkan si suami dan 7 anak yg masih kecil akibat dengki..

huhuhu...

Cik aiNa said...

to gadis kampung:

hati busuk kena campak lam lombong je..menci kan

Cik aiNa said...

to sasha:

ade la orang yang x puas hati ngan i..x perlu la i cite sape.
btw..thanks to u all..sbb make me happy..hahahaa

cik ian@aH Lian~ said...

yang,
kamu marah saper neh.
cool oke.
pi wat kerja tu...
jgn layan diorang...
lalala

sasha* said...

biar jelah dia yang.dia jeles u dpt cash nuffnang lalala.

Cik aiNa said...

to sasha:

ye la tu kot..
jeles sbb i ble buat duit..hahaa

Cik aiNa said...

to cik ian:

secara umum yunk..
kalau sape2 terase tu elok la..hehee

Cik aiNa said...

to msanisyahirah:

yup..akibat dengki bole bawak mati.
Nauzubillah..

Nedy Nadia said...

cantek ar cik lulu. haha. I jeles ngan u sebab u nye nuff dah laju. tak slh kan?? haha

~@k1 is @utuMn!~ said...

ermmm~~
sy jelez!
dengki cm xbes je nk plh...
konfrem la..
aki plh jelez!
kih3!!

eNaSaN said...

jeles jeR..x maiN nk denGki2 hik3...

Rabiatul Adawiyah said...

marah betul cik aina nih.. hehe.. anyway, nak buat mcm mana.. mulut org.. berdoa la agar mulut die koyak n kena jahit semua lepas nih.. hehehe.. Hasad dengki sahabat Syaitan tu.. Nanti Allah s.w.t balas balik akhirnya.. Pencipta kita lagi hebat.. Kan.. kan.. kan.. :)

~C.h.E.n.T.a..L.y.a.A~ said...

babe
sape yg busuk ht tu..
meh nk g sekeh kepala die..
hehe

booh7979 said...

Hi dear don't care wuts ppl say about u..just move on k.

Cik aiNa said...

to nedy nadia:

cantik kan lulu?
gojes gitu..hahaa

Cik aiNa said...

to aki:

saye pun pilih jeles..yihaaa

Cik aiNa said...

to enasam:

dengki tu busuk hati,,heee

Cik aiNa said...

to rabiatul adawiah:

saye tak marah..saye cuma meluahkan perasaann

Cik aiNa said...

to chentalyaa:

cepat lyaa..sekeh kpale org bername..sekian2..hehe

Cik aiNa said...

to booh7979:

yela..i'll try..hee

cybernetic88 said...

haha. aku dengki dngn ko. asl sis aku ni comel sngt. hahaha =P

Cik aiNa said...

to cybernetic88:

x baik ko dik dengki2 ngan akak..hahahaha

suezensuzanna said...

owh..sape lah yg dengki tuh kan... no worry..org yg dengki2 nih..x kemane peginyer..ahaks

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

tue la kan..macam2 jenis perangai manusia yang ada..huhuhuh..takut kan..mintak di jauhkan sifat2 buruk tue dari kita..AMIN..AMIN..

Cik aiNa said...

to suezen:

btol3..
klo ade hasad dengki..
xkan maju nyer.

Cik aiNa said...

to puplelicious love:

ye kak..
mintak jauh la semua tu

imHepPie said...

jeles ngan aina...cantik!hehe

Cik aiNa said...

to imheppie:

owh..tidak2..
jgn la jeles psal tu..huhuu~

Shafie said...

so aina admire sy tak?
sy admire aina ni..haha..

eh..ade satu lg..
sharing is saving :D

tgk da bersinar2 mata :p

faqiha said...

haha betul tu :)

Cik aiNa said...

to shafie:

yeke? hurm..konpius2

Cik aiNa said...

to faqiha:

100% betul..kan

lionteen said...

hai..
sy bubi..
hehe..

btui2..
sekeliling kite ni ade je yg dengki ngan kite..
kite wat ape pun mesti die duk pandang serong..
nyampah tui..

Cik aiNa said...

to lionteen:

kesimpulannya..abaikan mereka.
hye bubi..name saye lulu..hehe

Siti Fatimah Nabihah said...

hurm.. besa la! manusia suka dengki dgn jeles
tp ct da prasaan byk dari dengki.. huhu.. jeles habis..
tp xpa.. asalkan kita yg bahagia.. hehe

Cik aiNa said...

to siti:

hehee..ye2.
pedulikan orang..
buat je ape2 asalkan kite bahgia

atreyu strange said...

i dengki sbb u nampak sgt cute.

erk!

larrriiiiiiii!!!!!!!

y@n@ M!B said...

pnh t'pk nk wat n3 cemni..tp sbb org2 t'dkt gak yg akn 'terasa'..so t'paksa abaikn sbb kna tgk muka dorg ari2..hoho..peace no waR! \/(^_^)

~ceRRy beRRy~ said...

paling x suke pd org yg busuk hati..
cite yg buruk2 & bukak aib org kat org len...
perghhh..nk lari jauh2 dr org camni!

Cik aiNa said...

to atreyu:

owh tidakk,..tidakk..

Cik aiNa said...

to yana:

tu laa..aina nak wat lagi satu entry cam panas sket..yg berlaku skg tapi kang ade yang sentap lak..

tapi kite kena sedarkan mereka!!

Cik aiNa said...

to cerry:

yep..yang tak tahan duk tuduh kite itu ini..cite blakang2..

kalau x puas ati..cite kt depan2 la kan..

meo188 said...

jeles tue tande syg kn?

dengki tue tanda2 kena denggi... huhuhu

Cik aiNa said...

to meo188:

hahahaha,..
betol3