..

Thursday, December 10, 2009

Bila aina suda terS.E.N.T.A.P...


aku : weh..ko tau tak si Z dah kawen la
fazi : yeke? bile?
aku : semalam die kawen..tu pun rozi yang bagitau. Ko tengok la kat fesbuk..ade picture die.
fazi : hurmm..takpe la Na, orang tak ajak kite..nak buat camane kan
aku : aaa..ye lah.

(situasi di mana aku dan kawan aku duk bergosip..hee~)

S.E.N.T.A.P

Banyak keadaan yang akan membuatkan kita tersentap dengan seseorang. Dan yang paling aku perasan la kan..kalau bab ajak mengajak ni. Biase sentap dikaitkan dengan perempuan, maklong la ..perempuan kan hati lembut cam tisu. Tapi..cemana pulak kalau lelaki yang sentap? Mahu gigit jari nyahh oii. Kawan aku si fazi ni laki..die berpendapat kalau bab ajak-mengajak ke kenduri neh..isu nya agak sedikit sensitif.

Komen aku?

Tidak dijemput ke majlis/kenduri.

Yaa..memang sensitif.
Tambah lagi kalau yang nak kawen tu ialah seseorang yang kita kenal, baik dengan dia. Tapi yang pelik, kenapa die tak ajak kita? Sudah lupakah die? Kawan-kawan lain die ajak la pulak. *something wrong di situ. Tapi kita haruslah berfikir secara positif, berkemungkinan besar orang tu membuat majlis secara kecil-kecilan, dan tidak menjemput ramai orang. Jadi, kita tidak perlu tersentap oke..malah perlu bersyukur kerana tidak perlu membawa hadiah..hahahaa. *sedikit kekejaman berlaku.

Sudah dijemput ke majlis/kenduri.

Hurm..ni ape kes lak?
Kita sudah dijemput, tapi tidak dapat menghadirkan diri. Ape pulak perasaan si polan yang telah menjemput kita tu? Tidak terfikirkah anda bahawasanya beliau juga akan tersentap? Kalau orang dah ajak tu, pergi je lah ye. Tambahan pula kalau itu kenduri kawen, sekali seumur hidup je pun. Kehadiran kita adalah satu penghargaan bagi mereka dan bagi meraikan hari bahagia itu bersama-sama dengan mereka.

Sudah dijemput berkali-kali

Ha..ni mengada terlebih.
Kalau orang dah ajak tu..maka sudah diajak la jawapannya. Jangan cuba menafikan konon si polan bin si polan tidak mengajak saya ke majlis beliau. Kenapakah begitu? Bagi aku, kalau tidak secara rasmi pun, anda sudah dijemput apa..jadi, pergi aje la. Tapi yang menjelikkan apabila banyak keadaan berlaku dimana kita perlu mengajak dia seperti menjemput VVIP datang ke rumah. Owh..sangat tidak patut.


Kesimpulan : Kalau dah ajak pun susah, tak ajak pun susah. Jadi..sama-sama la kita fikir ape yang terbaik untuk diri masing-masing. Ini kerana kita hanyalah manusia biasa, yang pada akhirnya akan tersentap juga. Sila jangan menipu kerana kajian sudah dibuat oleh saya..haha. Ramai juga yang tersentap tetapi tidak meluahkan, simpan dalam hati adalah lebih elok katanya. Elok kah? Tak elok simpan dalam hati sebab lama-lama hati tu akan overload. Jadi..bile anda tersentap, sila luahkan. oke?!!


Pesanan saya : Nantikan jemputan majlis kenduri saya okeh!!







45 comments:

AMELIA said...

hahaha..
leeya di jemput x? :D

Cik aiNa said...

to amelia:

of cos la leeya dijemput.
(~_')

y@n@ M!B said...

yana akn sentap kalo cik aina x invite bloggers..huhuhu~

~AmyLiana8886~ said...

moral of d story..kalau org ajak pergi xajak jgan ngade2 nk pegi kan...hehhe

Cik aiNa said...

to yana:

ye2..aina akan jemput,
tapi ada kapasitinya..hehe

Cik aiNa said...

to amy:

yup..btol3..
same2 la kite menjaga hati..cewahh

sasha* said...

memang yang.i pnh gak.kwn tunang senyap2.alih2 dh last minit dia br jemput.tp i tak dtg sbb terasa hati punya psl.nasibla kn.i mmg cepat terasa.hati tisu la katakan kikiki

Cik aiNa said...

to sasha:

bg i..tunang xpe lagi..
jangan kawen x ajak dah la kan.
hurm.
sebab i pn cepat sentap..haha

sasha* said...

tp nama pn kwn baik yang.takkanla tunang pn tak ajak kn?

Cik aiNa said...

to sasha:

tp klo da bestfren tu smthing wrong la kan..hehe.
mmg x patot!!

Melz said...

InsyAllah aku datang untuk pihak lelaki boleh aina ? huhu

Cik aiNa said...

to melz:

boleh2..
kat kajang tau.
kena datang..x dtg..xmo kawan..
sentap!! haha

Daffodil D said...

orang tak nak ajak nak wat camne..menagis air mata darah pun tak guna...redha je la..huuu~

ps : bila kahwin? ;p

Cik aiNa said...

to daffodil D:

Yela..
xkan nak paksa2 org lak kan.

kawen..Insyaallah..taun depan.
(~_')

riBEna said...

mmg tersentap kalo cm ni
kate pompuan kn kn kn
hehehehe~

eyra said...

betul2, setuju2
nnty cik aina kawen, jgn lupe jemput iera ye
ngeh2

Cik aiNa said...

to ribena:

akak pun sentap juge..hee

Cik aiNa said...

to eyra:

boleh2..
tp lambat lg la..
hee

Melz said...

ah kau nak sentap ngan aku plak.. aku jadi mat rentap kang baru tau miahahaha

suezensuzanna said...

huhuuu....betul2...sentap owhh..biler tau last min:(

Cik aiNa said...

to melz:

ko nak rentap ape weh?
emas berlian aku ke?
muahaha

Cik aiNa said...

to suezen:

a'aa..
klo tau last minute pn sentap gak kan.
mcm kite x penting..isk

farenova said...

mmg banyak benda buat kite tersentap... wahh nak kawin dah ..tahniah yang (^_^) mesti bz skrg

farenova said...

mmg banyak benda buat kite tersentap... wahh nak kawin dah ..tahniah yang (^_^) mesti bz skrg

Cik aiNa said...

to farenova:

tu la..
kite manusia biase kan kak.
punya hati perasaan.
wlau sekuat mane pn kite..kdg sentap jugak..ewah!

aina mmg da nak kawen..
tp lambat lg.
preparation pn x buat ape2 lg.
baru nak survey ape2 yg patut.

~@k1 is @utuMn!~ said...

2 la..
aki dlm dilemma ni...
nex week.. 19hb...
nikah abg sndri..
atau kawen lect sndri...
pergh3!!!

'Alia said...

kalo ikutkan si Z tu mmg ajak last minute..tu pun setelah kecoh2 kat FB ..then br dpt email menjemput hadir ke majlis die..tp tu pun tak sume dpt..

QieFLy si Dolce said...

hahaha....sentap skali skala takpe...

Cik aiNa said...

to ak1:

yeke?
so..pergi x ni?
hehe

Cik aiNa said...

to alia:

ahh..x kesah ah..
aku pn bukan rapat sgt ngan die..hahaa

Cik aiNa said...

to qiefly:

yup..
kite kan punye ati perasaan..
jom sentap ramai2

Judiene said...

kalo sy, sentap ngn kecik ati.
huhuhu~~

Cik aiNa said...

to judiene:

hahaa..same la kitew

Jogger said...

huhuh i pun nak ikut mel gi belah laki2... kalo dijemput laaa

huhuhuhuh. mel mat rentap xper... jgn mat ragut

Cik aiNa said...

to jogger:

boleh2..
kat semenyeh tau.
dah dijemput tu, jgn x dtg lak..sentappp i!! hahaaa

||| PöJìé PööH ||| said...

POjie sentap bila kawan kolej yg 1 negeri kawen memasing xajak!!
Tp yg ajak utk bulan nih sumer jauh² ke hujung Malaysia sampai ke kepulauan BOrneo..
SENTAP!!!
Sebab xdpt nk pegi xde kwn/ duit..
Sedey hoh!

Rabiatul Adawiyah said...

betul la cik aina.. selalunyer simpan dalam hati je.. saya ada kawan yg macam VVIP tu.. kalau die je yang mengada takpa.. tapi menjadi cili boh kat kawan2 yg lain.. Hrmm.. Agaknya dia tahu saya tak berapa suka ngan dia kot.. Hahaha.. So, bersyukur la ngan jemputan tu kan.. Daripada tak jemput langsung.. Apa da..

:D

Cik aiNa said...

to rabiatul:

yela..klo tahap sampai kena ade red carpet bagai mmg melampau la..hehe

cik ian@aH Lian~ said...

earning nuff dah kuar.
dapat banyak tak?
nak mintak belanja neh!

Cik aiNa said...

to cik ian:

yup2..dah check td..
sikitttt je.
uwaaaaaaaaaa

cik EPAL said...

jangan lupa ajak kenduri nanti..hehe...


klik iklan taylor and friso :)

Cik aiNa said...

to cik epal:

okeh..takde hal.
hehe

ieQa sWetLuv said...

wahh sonoknye da nak kawen... nanti wat announce tau ahakzs.. tumpang epi bile tgk org len bahagia.. =)

Aidi-Safuan said...

kalo ikot hukum(kalo tak silap la),tak elok orang dah ajak tak pergi.kecuali ada sebab yang betol2 tak leh pegi.kalo sebab malas or wat so ever,rasenyer berdosa tau.

dan kalo yang tak dijemput tuh plak nak sebok2 datang.pon tak elok gak.sebab maybe ada sebab2 tersembunyi yang tak dijemput tuh.

sabar jer.aidi-safuan pon banyak kali gak kena.alah,tapi kalo sorang tak ajak,ada jer orang lain yang ajak nanti.hoho

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

jemput2..klu di jemput pastiku datang..heheheheh