..

Wednesday, October 21, 2009

Kerana Orang itu

Pernahkah anda di ekori?
Mesti seram sejuk kan kalau kena ikut ngan orang yang tak kenal..

Aku penah tau..

Dulu la..time study,
ade orang ikut aku.
Mase tu baru balik dari kelas..dah sampai bawah..tekan la lif..nak naik atas..
Pastu tetibe ade sorang mamat neh..
muke cam ala penjahat gitu..heee.
Biase kalau aku tengok ade orang laki tunggu lif..aku takkan masuk..
aku tunggu lif yang lain.
Tapi time tu..aku yang masuk dulu..then baru die masuk..
Macam tergesa-gesa gitu.
Aku cuak la kan.
Pastu aku tekan la tingkat 6..die tak tekan pun..
aku dah kecot perottt dah..hayyaa..
ape mamat neh nak buat..hurm..


Sekali mase dah sampai tingkat 6..aku keluar la..die pun ikut..
erk!!
Aku jalan laju-laju nak sampai ke umah..sambil toleh-toleh belakang..
muke aku tak payah cakap,.memang takde darah daaa..
Gigil satu badan.
Orang jahat ikut aku kat belakang..nak rompak aku..
hayyaaaa!! help...help..

Dah sampai depan umah..mamat tu ikut lagi..
mase aku cepat-cepat bukak pintu umah,
mamat tu dah ade kat sebelah kiri aku..
dengan selamba nyer die berkata
"kenape..?? awak ingat saya perompak ke?"
heeeeeeeeeeeee...

ape yang aku mampu lakukan hanya lah..tersenyum ala-ala kamben jatuh longkang..
nak jawab tu memang takkk la kan!

Sebab mamat tu duk berdiri sebelah kiri aku sambil membuka pintu rumahnyer...
wakakakakakkaa....

si mamat tu sempat la cakap..
"rumah saya kat sebelah umah awak ni ha"
Malu giler babun owhh..
Muke aku yang tadi takde darah..pucat lesi..tetibe di penuhi blush gitu...

Aku terus masuk umah..gelak puas-puas!!
Malu tak payah cakap..
Rase nak nyorokkan muke bawah bantal je time tu..hahahahaha.

Jadik..kesimpulan nyer..kenali la jiran tetangga anda oke.
Jangan jadik cam aku neh..
chiowww






32 comments:

ღn0n0iღ said...

HAHAHAHA...
Pernah gak jadi camtu masa tinggal kat apartmen dulu.. adohaii lah. Mana nak kenal jiran tu, dah le bangla. Takdenya Noi nak hegeh-hegeh nak ambik tau rupa bentuk wajah beliau.
Uh, serious kecut perut kan? Dah le masa tu lif tu gelap je sebab lampu rosak..haishhhhhhhhhhhhh..

farah said...

ahhaha.

sekali jiran la plak.

:P

LuVidA^^ said...

ngee....kalau jiran laki...yg ensem..mybe ida kenal =p

huahau...bese la zmn skrang....mls cket nk knl ngn jiran2 ni...emmm

Cik aiNa said...

huhuu...tu la pasal.
lagi2 klo jiran bangla..hik3

☺[ai][sUmi]☺Chan said...

kalo sumi pun kecut perut.. kalo dok aparment nih memang gitu.. jiran tetangga xbrapa nk kenal.. sumi pun mcm tuh.. hihi~

Cik aiNa said...

to farah:

ye..die jiran..tp x kenal pn.huhu

Cik aiNa said...

to luvida:

yela..tambah2 klo umah apartment cmtu..semua wat hal sendiri

Cik aiNa said...

to aisumi chan:

kesimpulan nye kena tebalkan muke berkenalan ngan jiran tetangga..hehee

Haneem said...

HAHAHA.
lawak btul.
tp mmg seram kalau naik lif bdua ngn laki yg xdkenali.
rs mcm nyawa dhujung tanduk.

anim xknl pun jiran sblh.
jrg sgt nmpk.
tp pempuan kot.
hehe.

cik ian@aH Lian~ said...

aina,
laju kemain larikkk tuh.
sekali jiran tetangga.
haaa kan...

Cik aiNa said...

to haneem:

takut mmg takut la..tapi pastu mmg gelak besar,. (~_')

Cik aiNa said...

to cik ian:

ngeee...lari laju untuk selamatkan diri..

aien~s corner said...

looo... hahaha

Cik aiNa said...

to aien~s corner :

ngeee =B

lionteen said...

haha..
klau lionteen pun takut gak..

lionteen xpernah lak kene ikut,tp lionteen xbrani nk jln sorang2 depan india..
lg2 klau india tu mcm xbtui sgt..
lionteen akan jln laju2 n se mcm die pun ikut jln laju2..
huhu

Cik aiNa said...

to lionteen:

tapi die mmg x ikut aina pn..aina lak yang terlebih berhati2,,prejudis kat orang..hahaha, jahat kan?

mizzsyaidris said...

hahaha

cian dea..

encem tk?
ngeee

eNaSaN said...

hik3...


jln bbaik..nasib yg ikUt itu jiraN kamu...

Cik aiNa said...

to mizzsyaidris:

x ensem pn..tu ingtkan org jahat..
klo ensem mmg ingat org tu nak ngorat..hahaa

Cik aiNa said...

to enasan:

skg mmg kene lebih berhati2..
ops over ..

ezany said...

btul tu.. jgn jd katak bwh tempurung.. hehe..

niesz said...

hihi..cam ne ley x kenal jiran nih..die br pidah kot..hihi..but pndai tul die wat suspens..nsib baik x jerit..if x confirm die kene blasah..x ptut tul la mamat tu..hihi..
tp mmg patut kene ati2..skang ni da bnyk sgt org jahat..takut!

Cik aiNa said...

to ezany:

tau xpe..huhuu

Cik aiNa said...

to niesz:

mmg la..tp kalau terlebih berhati2 pn ssh gak..hahaa

hidayah said...

ishk aina ni..

gerun i...

heeee.

sasha* said...

hahaha suspen je u ni yang.i dh neves dh ingat org tu nk buat apa.sekali jiran daaa :P

sah90 said...

ha3..
Ni yang nak ketawa sambil guling2 ni
(^_^)

Cik aiNa said...

to yaya:

hahhaa..terover lak mase tu

Cik aiNa said...

to sasha:

hahaha,,u pun tertipu gak yang..saspen kan cite i..

Cik aiNa said...

to sah90:

yela2..gelak la.
hahahhaha

norhafiz said...

adeyhh.. itu mcm ka?
sgt dramatisss...
naseb cik.aina x tibe2 bantai dia ke ek..
kalo x free2 je ley dpt penghargaan tertinggi tun fatimah ke.. hahaha..

Cik aiNa said...

to norhafiz:

hahahaa..tu la pasal..hurmm..terover lak kan