..

Wednesday, February 10, 2010

Korang cantik ke?

Sape yang cantik tu?...
Aku taktau aaa..taktau..taktau.
Sebab aku tak cantik pon..comel pun tak..tak caya..baca entry sampai habis.

Semalam tengah syok mengemukakan buku..sekali aku di tag oleh sorang kawan lama yang agak baik hati. Sungguh baik hati ko wahai kawan. Sebagai tanda penghargaan, akan ku abadikan ia dalam entry ini. Ehemm..nak dijadikan cerita, die telah mengupload gambar kami time sekolah dulu, sewaktu aku muda remaja. Aku pun ape lagi, terkejut sakan la, dan tanpa rasa bersalah, aku bertanya pada diri sendiri...adakah itu aku? Namun tiada jawapan yang aku terima.Lantas aku pun tengok balik, ushaa dulu kan...dalam 5 minit..pengesahan telah dibuat..dan..konpem..tu aku. Tapi kenapakah agak lain? Bila masakah aku berada dalam gambar ni? Memang tak sedar diri ko aina!! hahaahaaaa.....


sILA La Layan gambaR masa i mude belia yea...

tak payah klik gambarajah sebab tumbesaran ia dah terbantut!

Korang tengok la..lain bukan? hahaaa. Macam buat pelasetik sejeri (tak reti nak eja) gitu .Dulu muke suci murni bak harum kasturi je...baikk gitu. Maklum la zaman dahulu kala..di awal remaja.. baru nak kenal dunia, memang la terserlah kejakunan yang ada. Muke baik je la kan. Tapi secara jujur sejujur jujurnya..aku terasa menyampah dan kelakar tahap dewa tengok gambar ni..sebab rasa cam annoying je..hahaa. Patut la masa sekolah dulu takde orang nak kat aku, baru sekarang aku sedar diri ala-ala tersedar dari lamunan kaedahnya. Sedih woo..dulu kemain minat kat orang, orang tak pandang pun. Tu sebab masa sekolah dulu aku tak penah kapel..sedih kan? hurmm...tau.

Dulu serabai..kawan-kawan sume cantik. Tapi kan..kalau yang comel dan cun masa sekolah dulu, sekarang macam biasa je..terbalik weh. Tu la kelebihan muke buku, menemukan kite kepada fitrah semulajadi..ecehh, ape aku mengarut neh. Betol..tak tipu, ramai kawan-kawan lama yang 10 tahun tak nampak, yang aku bajet sekarang mesti da cun dan cantik sebab dulu dorang memang dah sedia cun dan cantik, tapi sekarang biasa-biasa je. Aku tak payah cakap la kan..dari dulu sampai sekarang memang tak cun tak cantik pun. Aku sedar tu. *
tetibe terEMOSI lak


Korang dulu konpem cun, cantik, macho bergaya sampai sekarang kan...kan?? Jawab..jawabb!!




86 comments:

noor afzan said...

haha..
dulu serabut serabai..
x de sape nak gak..
plus time sekolah dulu gemuk..

skang nih mmber yang dulu kurus dah jadi gemuk lak.
tebalik?

Cik aiNa said...

to noor afzan:

hahaa..dlu aina kurus..skg berisi. tp dlu mmg serabai amat la.

nizaa said...

weh ko mmg cantik ar sekarang....*ikhlas*

F U N F A B U L O S I T Y said...

woaaaa-tranformasi yang begituu dashyat telah berlakuu-keep it up cik aina! ;D

Ejamaria said...

hmmm... cantik tu idak la... tapi manis ade... yg penting hati mesti cantik...

sasha* said...

dulu i kurus giler.muka nerd.skrg i gemuk sikit tp muka still sama.tak lawa dan tak pandai mekap :((

muka u lain sgt yang.nmpk suci murni je hahaha :P

e p i x ____ said...

aikk skarang dah lawa pulak :P hehehe

Cik aiNa said...

to sasha:

skg lg oke yunk..nampak chubby ..comel je..hehe.

i dulu buruk..uwaaa

Cik aiNa said...

to eja:

btol tu kak eja..yang penting hati mau cantik..kan

Cik aiNa said...

to fabuloso:

transformasi?
woahh..macam AF lak ye

Ieza said...

nampak ok jer..dulu cun sekarang pn cun..yg mana yg serabai ni..

Cik aiNa said...

to nizaa:

ehem..malu i..hahaa

Cik aiNa said...

to ieza:

serabai kak..selekeh je..

Cik aiNa said...

to epix:

buat pelasetik sejeri tu..hahaa

Budak Pipi Tembam said...

comel apa...hehehe...

imz jentayu said...

haha...biasa r zaman sekolah,muka comot cikit..tapi skang sis cun banget doh

Cik aiNa said...

to imz:

yela..mase budak2 xleh nak mekap nnti kena marah ngan cikgu n mak..kann

Cik aiNa said...

to budak pipi tembam:

owhh tidakkk..x comel langsung camtu

cik ian@aH Lian~ said...

i dulu,
huduh ya amat yang.
sekarang lagilah huduh.
tsk!
>_____"<

black_mel said...

kecik2 dh comel...skrng lagi la kn..;p

Cik aiNa said...

to black_mel:

kecik x comel langsung..uwaaa

Cik aiNa said...

to cik ian:

same la kite..hurm

Cik Biol said...

dulu dan selamanya aku serabai je kekeke

eh cik aina anda jelita skang :)

Nadya ©™ said...

Sama la kita..Dulu masa sekolah serabai jek..HAHAHA
Ehh,sekarang pun serabai jugak..Tapi tade la macam dulu..

eNaSaN said...

cik aiNa:


cun sGt kamOO..lain dr dulu hik3..bg arr tips meleTop..


singgah kembali

Hazzy Ishak said...

jwapannya tidak...

masa skolah dulu memang teruk gile. hitam, berminyak...

aishhhh! skg baru rasa diri bertambah cantik...haha

Cik aiNa said...

to enasan:

tips meletop? pakai mekap tebal2..hahaa

Cik aiNa said...

to nadya:

aina pn serabai gak skg..arapkan suke mekap je..aisehh

Cik aiNa said...

to cik biol:

serabai itu sempoi lagi hot..hee

Cik aiNa said...

to hazzy:

yup2...dlu muke suci murni x pakai pape..tp dlu itam la..sbb sun burn. skg x lg..hahaa

norhaizan said...

cik aina dulu dan sekarang comeyy dan cunn jer nor tgk...
'dulu comot serabai, sekarang ni dah pandai melawa dan jaga penampilan diri kan..'
nway, salam perkenalan...

lionteen said...

mmg lain la aina..
hehe..
lionteen dulu comot je,skang ni xla comot sgt tp still comot gak..
haha

Cik aiNa said...

to lionteen:

comot yang comel xpe..
aina comot yg serabai..uwaaa

Cik aiNa said...

to norhaizan:

yela babe..sbb da keje..ade duit sendiri, senang nak buat ape2.

makdara terdiva said...

akak dulu x cun..tp sekarang pun x cun..cuma jelita je ckit..hakhakhak!..

delour said...

yg dlu u manis jer skrg vouge okeh=D

Ir. hydir said...

time sekolah biasalah, mana ada can make-up or melawa n melaram

dah keja skrg confirm makin lawa .. :)

☺[ai][sUmi]☺Chan said...

sumi lagi lah lain masa zaman skul.. dgn bentuk badan yg bumbum.. specky lagi.. hahaa.. xtau nk ckp..

Cik aiNa said...

to sumi:

hahaa...mesti comel je kan

Cik aiNa said...

to Ir hydir:

yup2..skg da pndai berdikari makin nak melawa la

Cik aiNa said...

to akak dara:

woaahh!! akak kan diva...harus la jelita uols

Cik aiNa said...

to delour:

hahaa..yela tu. dulu nampak cam budak baik la kan

black_mel said...

comel la tu...hehe....

skrng dh nk kawin pun...x sangka kan...hehe...

!!!~ZuE SmiLeYx5~!!! said...

HaHa..KaK tOTaLLy DifreN ngaN dUlU..

Cik aiNa said...

to black_mel:

tu la mel..dlu time kanak2 lagi..skg da nak jadi bini org..isk3

Cik aiNa said...

to zue:

yeke..haha. dulu lain sekarang lain

eyes143.. said...

nampak beza laa.. skrg maken cun melecun..

Best Of Me 321 said...

beza memang bebeza, mcmana leh cun sekarang? pakai b*t*x ek? hahahhahhahhhahha

Cik aiNa said...

to BOM:

hahaha...tau xpe

Cik aiNa said...

to eyes:

hahaa..tak..tak..

Zahidah said...

kak aina dulu comel la. skrg cun. :D
zahidah pulak baru hbs skola. tgk la lg brp tahun ape jd. makin comot agaknye. haha.

-aTie- said...

comel je tgok gmbr dulu

Khaizarien @ atie Blog

Cik aiNa said...

to atie:

muke suci murni je kan

Cik aiNa said...

to zahidah:

konpem lagi comel nnti dear

White Bird said...

sis lu cantik masa kecik la :p









sumpah tipu

Cik aiNa said...

to white bird:

ko mmg saje kan..takpe..takpee..cakap kat mak!!

uwaaaaaaaaaaa

Zool Blogger said...

First time singgah sini..
memang berbeza tul

Zool

Misz_zana'85 said...

ouh, dulu tak pakai make up n nampak berisi, skarang sgt cantik :))

Cik aiNa said...

to zool:

yela..gamba 8 taun yang lalu..ahaa

adrina sidek said...

aina cantik laaa... ^^

Cik aiNa said...

to adrina:

cantik?
owhh...

Cik aiNa said...

to misz zana:

tp dulu berat 44..skg da 50..heee

farenova said...

akak pun zaman sekolah comot jugak, tapi takleh blah zaman sekolah rendah -lagi zaman gelap time tu huhuhu


btw, dua2 cantik, tapi yang wajah sekarang ni vogue de vass

daa

Cik aiNa said...

to farenova:

tapi akak cantik..sy suke tgk

g-mie said...

amboi.. hehe, tapi tu realiti laa sis.. tapi, aku lain.. sebab masa sekolah aku badan berisi.. dah tua ni, makin kurus jer.. pastu, pipi lak tenggelam.. huhu, takpe.. masing2 dikurniakan kelebihan.. ye tak.. camne pun, perbandingan kat pic sis tu, memang ketara.. maken chanteq je.. huhu..

k, thanks..

fiD said...

uyoooo...

tapi kan kak, mmeg sume pompuwan camtue kan???

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

aina,

apa nk dhairan hidup ni kn mcm roda kdg2 d atas dan bla puas d atas ia akn kembali ke bwh...

dlu2 comot skrg ni cantik...

ok la tu terkejut beruk diorg tgk aina skrg ni..

lg cntik kowt...

hehe

=D

angah iza said...

wah....sgt berbeza ..
hehehe.....

Judiene said...

muka sesuci btol la zaman dolu dolu
sekarang da kenal apa itu M.A.C, silky girl la, bobby brown la, padan muka nampak
lain
hehehe

Mohd Nasri Md. Nasir said...

dlu sy kurus..
tu je..haha

Cik aiNa said...

to mohd nasir:

yeke? dlu slim molim la yea..

Cik aiNa said...

to judiene:

pandai judiene ni..ahahaa

Cik aiNa said...

to iza:

dulu x kenal mekap..skg da kenal..transformasi tu

Cik aiNa said...

to gadis:

btol tu dear..
idup kan macam roda.
tp ramai jugak yg terkejut la..
yg dulu dorang x pandang aina

Cik aiNa said...

to fid:

x jugak..hee

Cik aiNa said...

to g-mie:

yep btol..setiap orang dikurniakan kelebihan dan kekurangan masing2...kann

nuhan said...

saya dlu ngan skrg sama je..tak cantik..wuuuwuu T_T

tp btol apa cik aina ckp, bila tgk kwn2 yg dlu cantik cun skrg ni mcm dh nmpak biasa2 je..yg xcun tu yg nmpk cun skrg..mmg terbalik..hehe :)

Cik aiNa said...

to nuhan:

yup2..sebab ramai yang cmtu. usha kat fesbuk..

Cik Biol said...

tahniah cik aina :)

Cik aiNa said...

to cik biol:

tahniah kenapakah? ahaks

||| PöJìé PööH ||| said...

ala² make over gitu..
inesen n suci jer wajah tuh!
ahhah!

Cik aiNa said...

to pojie:

hahaaaa...adohaii..
tp mmg kelakar la kan

. ieqa . said...

dulu hingusan lagi,
sekarang dh jelitawan :D

aiza said...

hi cik aina...
lawat2 blog tros bace entry nie...

comel2..ske la..
yelaa...cik aina dulu mcm2 skema je skang dah berubah jd mcm artis!
hidup mcm roda kan..dulu kite mcm skema..skang comel dah!

thumbs up2...
nnt jemput2 laa lawat blog org k~
org nk follow laa blog cik aina yg coolz nieh..
hehehe...

Ini memang kac said...

choon. . mmg choon. . .

illy ariffin said...

ily selege je dulu.. serabai je.. huhuhu