..

Wednesday, February 24, 2010

Saya sayang mak saya!! Korang cemane??


Orang kata aku lahir dari perut mak..
(bukan org kata...memang betul)


Bila dahaga, yang susukan aku....
mak
Bila lapar, yang suapkan aku....
mak
Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku.. ..
mak
Kata mak, perkataan pertama yang aku sebut....
mak
Bila bangun tidur, aku cari....
mak
Bila nangis, orang pertama yang datang ....
mak
Bila nak bermanja, aku dekati....
mak
Bila nak bergesel, aku duduk sebelah....
mak
Bila sedih, yang boleh memujukku hanya....
mak
Bila nakal, yang memarahi aku....
mak
Bila merajuk, yang memujukku cuma....
mak
Bila melakukan kesalahan, yang paling cepat marah....
mak
Bila takut, yang tenangkan aku....
mak
Bila nak peluk, yang aku suka peluk....
mak
Aku selalu teringatkan ....
mak
Bila sedih, aku mesti talipon....
mak
Bila seronok, orang pertama aku nak beritahu.....
mak
Bila bengang.. aku suka luah pada..
mak
Bila takut, aku selalu panggil...
"makkkkkk! "
Bila sakit, orang paling risau adalah....
mak
Bila nak exam, orang paling sibuk juga....
mak
Bila buat hal, yang marah aku dulu....
mak
Bila ada masalah, yang paling risau....
mak
Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni..
mak
Yang selalu masak makanan kegemaranku....
mak
kalau balik ke kampung, yang selalu bekalkan ulam & lauk pauk.....
mak
Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku....
mak
Yang selalu berleter kat aku...
mak
Yang selalu puji aku....
mak
Yang selalu nasihat aku....
mak
Bila nak kahwin..Orang pertama aku tunjuk dan rujuk.....
mak

Aku ada pasangan hidup sendiri....


Bila seronok, aku cari....pasanganku
Bila sedih, aku cari....
mak

Bila berjaya, aku ceritakan pada....pasanganku
Bila gagal, aku ceritakan pada....
mak

Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku
Bila berduka, aku peluk erat.....
mak

Bila nak bercuti, aku bawa....pasanganku
Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah....
mak

Bila sambut valentine.. Aku bagi hadiah pada pasanganku
Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan “Selamat Hari Ibu”

Selalu.. aku ingat pasanganku
Selalu.. mak ingat kat aku

Bila-bila... aku akan talipon pasanganku
Entah bila... aku nak talipon
mak

Selalu...aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk
emak

Renungkan:
"Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja... bolehkah kau kirim wang untuk mak?
mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah".

Berderai air mata jika kita mendengarnya........

Tapi kalau mak sudah tiada.....
.....
MAKKKKK...RINDU MAK.... RINDU SANGAT....

"Petikan dari email yang aku dapat...sekadar berkongsi dengan korang semua. Hargailah setiap masa yang ada untuk ibu yang tersayang..selagi masih berkesempatan. Aku dah sebak dah neh, nak nanges jap....uwaaaaaaa, makk..sayang mak sangat-sangat!!
Abah dah takde, sekarang tinggal mak je....mak!! takmo tinggalkan aina yea...sayang mak sampai bile-bile!!!"







34 comments:

F U N F A B U L O S I T Y said...

sayang dia ketat-ketat! ;D

Nur Aainaa Khairunnisa said...

waaaaaaa....sedih...=(

aainaa pun sayang mak sangat²...nak² plak sejak² arwah abah dah takde ni...memang ngan mak je...bercerita n berkongsi seme ngan mak...harap² dapatla aainaa jaga mak ngan baik...insyaAllah...=)

♥ciK-t0ge ♥ said...

SyG maMi gaKs
:X

ღnurull.mrs21ღ said...

i love my mommy too!!

sape x sayang mak dia.. org tuh.. mmg lahhh.. xsedar diri..

Cik aiNa said...

to funfabulosity:

saye pun..ketat2 saya sayang mak saye

Cik aiNa said...

to aainaa:

same la kite...xmo lukakan hati mak. nak jaga hati mak..haihh, x sanggup kehilangan lagi

Cik aiNa said...

to cik toge:

me too

Cik aiNa said...

to nurull:

btol2...sape tak sayang mak die..bagi lempang je sebijik.
tak sedor diri!!

0sh!Nz d' sen0r!ta said...

mak memang slalu akan memberi yang terbaik untuk anak2.. sayang mak juga. tapi syg mak kite dah takde.

sasha* said...

mmg btul pun yang.mak i pn kate kalau sakit jarang nk dgr org sebut 'ayah'.mesti sebut 'mak' kan.

rendu mak i.dia dh tua :((

kakngah said...

aku dh xder mak.. :(

fiza said...

Mestilah saya sayang mak saya, sbb mak saya bestttt (*_^)

Nikel Khor said...

from Nikel Khor

helena's said...

nangis lah!


iskkk...
rasa nak peluk mum sekarang!

eynda said...

Sayang mak kita selagi sempat...

makdara terdiva said...

opcozzzla sayang mak..kalau x de dia..x dela kita lahir kt dunia neh..

syahira ariff said...

wah lalalala
shedih nyaaa
kena hargai diowang sblm diowang betul2 pergi

shayang makk!!

hee~hit me back
kummentlaa new entri sy
(^_____^)

bunga said...

pagi ni dala rasa sayu je. rasa homesick. baca plak entry aina ni bt sebak je. huuu. nanti nak call mak. sayanggg mak kita semua!

Markjue said...

I love my mum very3 much :)

farenova said...

akak pun sedey jugak,,rindu ngan maklah dah lama tak jumpe die huhuhuhuhu carik tisu jab

zures said...

Akak lagi sedih mak dah takde...balik kg hari tu first time tak jumpa mak...hidup dah macam kosong.

NiZaM said...

bg mak rm50 sebulan pn xpe..
sedih skali penyataan tu..

hargailah ibu anda selagi dia masih ada. sesungguhnya syurga itu terletak di atas tapak kaki ibu..

||| PöJìé PööH ||| said...

sebak rasa!
saya sayang Mak!
saya sayang Abah!

isha said...

rase cam nak nangis je bile bace entry ni

illy ariffin said...

yup.. sayang mak saya

ﮐذﻣﯥﺮﺍﭬﮐﺎﺮ said...

sedaynya.. ya allah..

sayang mak sangat2..

SuRayA^i. said...

saya syg mak saya jugak!! =)

hawa lilis suriyani said...

kte pon syg mak kte.. :)

Chaon Cornerz said...

ibulah segalanya.. jangan lupa semua jasa ibu bapa masing2..

DaHLia said...

kite pun ade letak dlm blog kita gak :)
sayang mak kita gak sbb kita tinggal mak jer... :)

Eyriqazz said...

saya tersangat sayangkan mak saya...mum first,wife 2nd,alisya 3rd...

maisyara Pot! Pot! said...

saya syg mak saya. ngeee^^ she my angel! xD

MéuzAngelo™ XXIII said...

saye syg mak saya gak..
ade byk kite gune nama mak ni..
alaMAK, MAMAmia(?)... haha

pape pun, sume mak adalah mak yg terbaekk

Muhammad Safie said...

syg mak gak