..

Friday, March 12, 2010

Entry sampah dari saya buat sekian kalinya


ihsan dari pakcik google.


Berblogging merupakan hobi, saja suka², buat duit, tambah kawan atau cari jodoh? anda sendiri yang tentukan. Aku berblog sebab hobi dan duit, suka tengok blog kawan²..cerita pasal daily life, menulis..suka tengok, suka baca. Hinggalah terbuka pintu hati aku nak buat blog sendiri. Dan pada awalnya memang entry aku semuanya entry "sampah", sepertimana dakwaan blogger² yang bajet bagus..sampai sekarang pun masih lagi sampah..hahaha. Tu pasal la kalau ade je yang cakap pasal entry sampah, nak aje gi lempang beliau² tu. Sungguh biadap!!


Sampai ke hari ini, entry aku masih lagi entry sampah kerana aku menulis "mengikut gerak jari jemari yang senada dengan alunan pemikiran ku". Mungkin pada saat ini, entry sampah ini aku ubah gaya penulisan agar ia nampak lebih formal..ececehh.


Dulu, masa keluar dari perut ibu..aku tak pandai apa² pun.. meniarap tak pandai, merangkak tak pandai, bertatih tak pandai, berjalan apetah lagi. Aku rasa kalau la aku keluar je dari perut ibu, terus berlari...mau pengsan sebulan ibu bapaku. Ye lah, ini anak ke mahkluk asing? Awat cepat sangat perkembangannya, tak sempat ibu nak tengok aku meniarap, merangkak, bertatih. Jadi, sama la jugak dengan berblog. Tidak perlu terkejar², tidak perlu terburu².


Aku suka tengok perkembangan blogger yang mana dari awal penglibatan aku dalam berblog sampai ke sekarang. Sungguh ramai yang berkembang dengan pesat..ngehehe. Maklum la sudah setahun dua, at least merangkak tu konpem la dah lepas kan? Kalau tak..susah jugak tu. Aku sendiri taktau sampai bila aku nak terus berblog...sampai ke hujung nyawa mungkin. Selagi masih ada yang sudi membaca coretan sampah aku ni, dan selagi ramai yang berkunjung sambil klik² iklan aku agar dapat aku beli phone blackberry cepat². Dan selagi itulah aku akan terus berjuang untuk memperhebatkan blog ini..maka, dengan ini..HIDUPLAH BLOG UNTUK SEMUA..yeahhh!!!






54 comments:

cha said...

i support u yang huhu muahhh

FyZa said...

huhu penuh semangat..chaiyok2!!

amira faqihah said...

org yg mengutuk tu org yg jeles JE DGN AKK,,ignore them :D

Aina Rahman said...

to fyza:

hahaa..semangat perjuangan ni.

Aina Rahman said...

to sasha:

i tau yang..u owez support me. no wonder la u jadi pengomen tegar blog i ni. syg u banyak2!! much appriciated!!

Aina Rahman said...

to twinkle:

yep..akak dah ignore sambil pegang senapang gajah..hehe

Anonymous said...

dik, tlg kutip sampah akak kt cni..ngeh3x

Aina Rahman said...

to makdara:

ahahhaa..jom kak, kite kutip sampah. x elok cemarkan alam sekitar.

ZIANA ♥ FARREL♥ FAREZKY said...

saya nak berblog sampai tua kerepot, sampai xfkir lain, smp lupa suami, smp lupa anak..boleh?? ;-)

Aina Rahman said...

to ziana:

ahaha..jangan babe..itu membahayakan kesihatan.

cik helena said...

sampah itlah yang saya suka!

hahhahahah~

Aina Rahman said...

to helena's :

saya pun suke sampah, sebab sampah tu berasal dr sesuatu yang cantik kan..kan.

Hazzy Ishak said...

hari tu penah gak kena komen pasal entry sampah ni.yg menghairankan haz tu, dah tau sampah sape suh baca...


hidup entry sampah!!

Aina Rahman said...

to hazzy:

btol2..ntah2 entry sampah yang ni pn die baca..haha

B L O G D E T said...

cik aina, jangan stop berblog tau-kalo cik aina stop, mmg tak ceria lah dunia blog kat malaysia ni!
serious!huhu ;D

Aishot said...

sampah sampah pon best jugak

Aina Rahman said...

to fabulosity :

ahaha..macam duni lakonan lak ye..x meriah klo xde i..hak3

Aina Rahman said...

to isha:

tu la..suci dalam debu katanya.

Ayda Munir said...

Jadikan sbg constructive criticisms.eceh pndai je.hehe

Aina Rahman said...

to adya:

ehehe...perkataan baru..

black_mel said...

aina...aina baca kat mana pasal entry sampah?psl otaik...ngan mcm2...
actually...biasa la blog kalau tulis panjang2 pun,penuh informasi masa baru start mana ada orang ramai nak visit...kalau dh fames tulis sy sakit perut pun berpuluh2 org komen...
ape2pun berblogging ni bnyk mengajar erti kehidupan dan sikit sbnyk boleh tambah kawan...ader yg nk kawin,dh kawin dan mcm2..semuanya berkawan walaupun berbeza kedudukan,pangkat ataupun status...

Aina Rahman said...

to black_mel:

btol tu mel..mcm aina terbaca kat blog mane ntah, die cite pasal..klo blog artis, tulis pasal ape2 je pun..konpem org baca..maklum la da femes. kalau mcm kita2 ni..jadi mangsa kutukan je la. nasib la labu..hehe

izzahfarhana said...

xpala ada pengikut tersendiri ;)

Aina Rahman said...

to izzah:

ye yang..lain pdang lain belalang..heheh

yanamib said...

enjoy blogging aina! =)

Aina Rahman said...

to yana:

u too yana..pewitt!

mello said...

sy pun bnyk jugak entri sampah.. eh, bukan setakat entri, blog saya pun sampah jua.. tapi saya bukan sampah.. sape cakap saya sampah memang tak sayang biji mata.. cik aina, kalau ada org cakap kita sampah, kita sampahkan dorang balik.. eh, formal pula percakapn saya.. ha ha ha.

Aina Rahman said...

to mello:

hahaa..blog n entry sampah xpe, jangan tuan jadi sampah suda. say no to sampah masyarakat..ehhehe.

tu la, skema rima je tuh..haha

ape2 jer said...

;)

Aina Rahman said...

to Miss... :

(~_')

F I T said...

mana sampahnya? bersih je blog ni..hehe semua orang ada entry sampah..tapi semakin hari semakin kurang lah sampah tu..sama-sama belajar lah :)

Aus MeLankoLik said...

ala cik aina ,
sampah sikit2 je xpe..
bau die x kuat..
hihihik .

alolo , gurau je la..
ala , yg penting lepas tulis puas hati kan lg bermakne..


pesanan umum : jgn buang sampah merata - rata . hihi .

ok !

Nabiel said...

keep on blogging yea cik aina!!hehehe
dlu mse nbil mule2 dlu pun..ntah pape~
klu tgk entry mule2 dlu..
gelak srg2~hehehe

-wAn- said...

Blog smpah pn..
" sampah " 2 la yg bg wit..

cte sal SPM?

wanameer.blogspot.com

Unknown said...

aina, ko memang faham perasaan aku.. nasib kita serupa kan.. hehehe

Lt. fDanialz said...

sampah2 pun... menarik gak nak bace entri u.. ha3

Lt. fDanialz said...

Lupa nak bagitau.. haa miss aina, Anda di tagged. Mari lihat apa yang terjadi

uncle said...

uncle sokon cik aina..sampah atau tak sampah ..itu solan orang yang mmg tak boleh tengok orang lain senang.. adatlah orang kita..bila tgk yg lain naik..mula lah rasa panas semacam jer hahaha..entri yang mantap atau entri yg sampah..kalau kita jenis pandai mengolahnya..sudah semestinya akan mengluarkan hasil yang bagus..kita tulis apa yg kita rasa selesa. "ini blog aku, aku punya uka" fikirkan apa yg perlu untuk diri sendri sebelum nak pikirkan orang lain. masing-masing ada stail dan matlamat..persetankan apa orang lain cakap..!!

ziha said...

wahh cik aina kite semangat nampaknye...huhu..sape la y suka panggil entri2 org sampah ye?huu xbaik taO..

BOM321 said...

blackberry dah murah dan made in taiwan rm400 jek, leh beli hhehheee, janji orang nampak logo black berry dah ler hhehe, yang penting storm2 memg gempak but susah nk taip mesej, angkat bold je la ye

'AQILAH said...

yeah ! sampah pun sampah..hidup blog !

Astroxknot said...

awat plak sampah.. blog kita.. kita pnya ska la nk tulis apa.. janji xkacau idup orang.. hahahha

Aina Rahman said...

to FIT :

Yela..tiap2 hari kutip sampah, mesti dah xde sampah lagi dah pastu..heheh

Aina Rahman said...

to Aus:

tapi blog saya ni sampah berbau2..hahaa

Aina Rahman said...

to nabiel:

btol2..same ngan aina, skg teruk camni..dulu lagi la. masa awal² blogging..adoiii

Aina Rahman said...

to juz wan:

haaa..tau xpe.
dpt beriban2 pun dr blog ni la..hahaa

Aina Rahman said...

to Ann:

yeke? uwaaa...ni yg sedih neh

Aina Rahman said...

to Danial:

owh yeke...ni rasa terhharuu neh..ahaha

Aina Rahman said...

to Danial:

ade tag ea? nnti usha

Aina Rahman said...

to uncle:

btol uncle..blog dah makin banyak skg, ape kate kte pelbagai kan. mcm2 ade kan..blog ilmiah, tips, info..dan blog aina ialah blog personal..haaa

Aina Rahman said...

to BOM:

aku nak blackberry mahal punyer!

Aina Rahman said...

to Aqilah:

yeahh..idop cik aina! haha

manish said...

ya, berblog tok suka2, hobi.. g melawat blog len, pun dpt ilmu gak..

1Malaysia Online 2014 said...

Blog gua pun di kategorikan blog sampah masyarakat. Tinggal tunggu majlis daerah nak kutip kasi buang.kehkeh

p/s: Kenapa kotak komen ni terlebih dia punya margin. Memang macam tu yer.