..

Monday, April 5, 2010

Sungguh biadab budak ini!! Jom kita sula ramai²..



Sakit hati aku apabila membaca kata² biadap beliau..kalau pun tak suka dengan arwah Din Beramboi, jangan la sampai kau mempersendakan al-Quran..dan kau mengaku diri kau malaikat. Sungguh sesat kau dik!! Siapa² pun akan sakit hati bile terbaca kata² beliau yang melampau ni. Surah Al-Fatihah dibuat main, memang kau tak takut dengan balasan Tuhan kan?

Tidak ada seorang pun manusia di muka bumi ini yang sempurna, jadi ketahuilah setiap manusia pun akan melakukan kesilapan. Sungguhpun kita tidak menyukai seseorang itu, tapi kita masih ada batas bukan? Dan hidup perlu lah berlandaskan ajaran agama. Bagi kita, mungkin seseorang itu suka mengata orang semasa hayatnya, tapi siapakah kita untuk menghukum dan menilai seseorang itu? Cukup baguskah kita?



Budak Rafiqin ni sudah melampau dan tersangat kurang ajar. Itu la jadinya kalau kurang didikan agama. Langsung tidak pakai otak semasa menuturkan bicara. Moga cepat² la kau insaf kerana ramai orang kat luar sana tengah panas hati dengan sikap biadap kau tu!!!


Doaku, semoga Tuhan menjauhkan diri kita semua dari sikap yang sesat macam ni.





60 comments:

.::WaNiE::. said...

nama bukan main :P

tulah baca gak kat few blogs pasal ni

yelah mintak dijauhkan la dari ada perangai mcm ni

kejam :(

mAr@ZiEy said...

Sungguh GILA itu budak...kang tak psl2 ade gak yg buat group benci budak tu kat FB...hhohoho

puan sri nurhanis said...

semoga dya mendapat hidayah drpd Allah swt..
Al Fatihah utk arwah din beramboi and salam takziah wat kluarganya..

BULLET said...

ni orang yang xde tamadun ni...camtu la perangai orang zaman batu...

nursarah said...

mmg dah ada group anti budak ini dalam FB...hoho

Cik aiNa said...

to wanie:

name cantik kemain..perangai camtu je.

Cik aiNa said...

to mar@ziey:

memang da ade kat fesbuk dorang buat group anti buak ni..

ally said...

astagfirullah..ape nak jd ngan manusia zaman sekarang nih..Ya Allah..brikanlah hidayah kpd budk terlebih ajar nih..

Cik aiNa said...

to puan sri:

yela puan, semoga budak tu cepat² la bertaubat.

Cik aiNa said...

to bullet:

tak bertamadun..hee

Cik aiNa said...

to nursarah:

yep..mmg da ade group anti budak ni

Cik aiNa said...

to ally:

semoga Tuhan bukakan hati budak biadap ni.

Hazzy Ishak said...

ni la manusia yang ada otak tapi tak ada akal

Cik aiNa said...

to hazzy:

terlalu ikutkan perasaan camtu la jadinya

Lt. fDanialz said...

budak zaman sekarang memang biadap.. kalau marah sangat kat din pon, tak payah la nak mempersendakan agama tu..

aku memang panas ati bila menda2 cam ni, tapi sebagai umat islam kita jangan la memperburukkan agama kita dengan bergaduh2 sesame islam..

aku nak berpesan kat diri dan siapa2, bawak2 la bertenang dan jangan nak hetam kromo dia.. nasihat dia sikit2.. moga2 dia berubah..

ZACK ENTRY said...

malaikat maut yer..xpe, tunggu je la malaikat maut datang kat dia..baru dia taw sapa malaikat, sapa yang akan dikutuk..banyak pulak kes kutuk arwah ni..masih arwah ada tak ada lak kes ni, dah meninggal baru nak wat kecoh??bodoh betul dieorang ni..

Cik aiNa said...

to ZE :

tu la..dah lumrah manusia, semasa hanyatnya takde pulak nak kecoh² pasal din camtu camni, bila arwah dah takde, mula la nak kutuk itu ini. nauzubillah

Jieda said...

memang dah giler agaknya budak tu.arwah tu pun bukannya kutuk dia.dia pulak yang lebih-lebih.

Cik aiNa said...

to Danialz:

yep..kita yg nak marah ni pun kena kawal rasa sakit hati dan marah kita, kalau tak, dengan kita² sekali dua kali lima..

Wansteddy Tales said...

psiko gamaknya budak ni. biarlah jgn sesapa layan dia. blacklist je FB dia. lg layan lg menjadi.

Cik aiNa said...

to wansteddy:

menurut sumber..budak tu tengah hepi je kak sebab semua org nak cari die..ape nak jadi la. hurm

f_aRa_aINa989 said...

sedihnya dgr dia wat camni..
x lama lg mst famili arwah din beramboi saman dia..

kalau x suka, x perlulah wat camtu..
dia x sedar kot yg diapun akan mati jugak 1 hari nanti...
kalau kata arwah de buat silapke apa,itu antara dia dgn allah. org yg dah meninggal, x elok kita sebut bnda2 camni...sepatutnya kita sedekahkan al-fatihah...
haih..geram2...sabarjelah...

p/s: al-fatihah buat arwah....

Cik aiNa said...

to jieda:

tu la..konon die nak bela nasib orang yg kena kutuk tapi die lak yang lebih². perkataan Al-Fatihah yang di buat main² tu sungguh buat saya rs marah

Lya Colours said...

kesian budak ni
nama2 dah molek
tiba2 perangai mcm hape
dia saje nak publisiti lah tuh
dia kene balasan Tuhan baru tau
buat main2 plak al-fatihah
baru setahun jagung da perangai mcm cilaka
ni x cukup didikan mak ayah ke budak ni sendiri yg xnk mendalami didikan yg baik2
harap2 dia dpt hidayah
supaya xde plak dia nak suck kan org len

Cik aiNa said...

to aina:

yep..tak elok nak burukkan orang yg dah meninggal. hanya Tuhan yang layak menghukum seseorang itu baik atau jahat.

semoga budak ni dibukakan pintu hati dan agar cepat beliau bertaubat

JMR said...

sula berulang kaki sehingga lembik..silap la dia...

Cik aiNa said...

to Lya:

sama² la kita doakan budak ni cepat dpt hidayah agar die tak buat lagi menda camni pada orang lain

SURIA AMANDA said...

Ya allah ya tuhanku..biarlah keluarga arwah abg din terbaca komen budak gampang nih..pas tu saman macm kes budak yang hina sultan johor tu..kurang2 keluarga arwah sure menang..duit saman tuh leh buat kenduri arwah...

Cik aiNa said...

to JMR:

satu je..nak bagi die pengajaran agar die berubah dan minta maaf pd keluarga arwah

Cik aiNa said...

to suria:

kalau keluarga arwah terbaca, mesti dorang kecik hati. hurmm..

mintah jauh la dr sikap cenggini

Nurul Harun said...

sekarang ni kan cik aina, semua duk buat entri ttg ini..

kita doakan dia sedar la ye..

tp rasanya, hidup dia skang ni mesti tak aman!

Nana said...

tadi pun ada buat pasal entry budak bodoh ni mmg sakit ati.

[z@ck] said...

budak tak cukup umur lagi ni..
macam2 la skang ni..

y@n@ M!B said...

hati budak ni dah hitam sgt ni..yana siap join group anti budak ni kt fesbuk..
sedih pn ada tgk budak cemni kuarkn ayt2 cemtu *sigh*

makdara terdiva said...

esok2 die mati..kite wat cmtu plak kat die..eh..eh..astaga..

teremo plak tetibe...

semoga budak tu diberikan hidayah oleh Allah..

Eyriqazz said...

memang biadap..kalau terkena kat mak ayah dia sendiri camne?

Miss ... said...

budak ni perasan kot dia x penah wat silap iskk

gooseberries said...

ish.. ntah pape la dak nie..
dak2 mcm nie mmmg x pk pnjang.. huhu

Zumie said...

memang kuang aja..sakit hati jek bace huh

Ejamaria said...

budak tu... nak cari publisiti je kot... org tak popular kan... lain la mcm Cik Aina, dah femes tak yah buat benda2 cam tu... abaikan je la

From The News said...

lebih teruk dari biadap.
tak ada maruah punya makhluk.

konon nak jadi hero. tapi sebenarnya zero.

manusia jenis murahan ini patut dicekup cepat, kawan-kawan dia pun tak payah la nak subahat, bagitau je identiti dia cepat-cepat pada polis.

Cik aiNa said...

to nurul:

tu la pasal..tp aina tgk budak tu relaks je..siap boleh gelak². tapi maybe die pretending yg semuanya oke²..tp sebenarnya die tgh cuak.hee

Cik aiNa said...

to nana:

budak² hingusan camtu la

Cik aiNa said...

to yana:

tu la pasal..aina x sangka budak tu sanggup ckp cenggitu. nak publisiti murahan btol

Cik aiNa said...

to zack:

kite pn dlu tak ckup umur jugak, tp xdela biadap cam budak ni

Cik aiNa said...

to makdara:

ye kak,..semoga die mendapat hidayah

Cik aiNa said...

to gooseberries:

die ckp ikut sedap mulut je

Cik aiNa said...

to miss..:

tu la..bajet bagus

Cik aiNa said...

to eyriqazz:

nanti terkena pd batang idung sendiri..baru la die sedar

Cik aiNa said...

to zumie:

memang..budak ni sgt annoyingg

Cik aiNa said...

to ejamaria:

ish kak..aina klo nak femes sekalipun mintak jauh la dr buat menda² cmtu. nauzubillah

Cik aiNa said...

to from the news:

pakat lempang sikit sorang mesti best neh..ops, teremo lak..hee

mello said...

sape budak tu cik aina? kurang ajar tu.. kutuk org yg dah pergi. mmg kurang ajar.

Cik aiNa said...

to mello:

budak tu ade kat fesbuk..tak kenal pon..

zida said...

nak femes la tu.
ni ke budak MELAYU ISLAM?
haishhh
plek plek plek.
semoga dia mendapat balasan setimpal.

Nisha Rachmad said...

Mmg kurang diajar budak ni. Al-Fuck die blh ckp. Skt hati je bace.Moga die dpt balasan dr Allah.

black_mel said...

cik aina...singgah lagi..lama x dtg...bz skit...

nampak sgt bdk ni cari publisiti murahan..dh lama hidup kot..

cik ian@aH Lian~ said...

biasalah Hanjeng menyalak,
jangan kita ikut sekali.
dia sesat tu,
kita tarik dia keluar dari lumpur,
kalau tak makan saman,
hadiahkan saja sepak terajang.
budak baru nak 'UP' tu!

aCik GeE cHoMeY said...

peh..nama bukan main sedap nyer...tapi kurang jar...sula kan je aina...
mesti mak bapak x ajar...jadi cam 2 la!!!!

. said...

wahhhhhhhh
nak menang jugak...

[
wrote by http://centado.blogspot.com
]