..

Friday, November 26, 2010

Mama Yoki dan Chocolate Giveaway

Kisah sadis yang tidak pernah keluar di mana² stesen tv mahupun radio mahupun di pawagam² yang berdekatan. Kisah ini tidak berkaitan dengan mereka² yang masih hidup atau yang telah meninggal dunia cuma berkaitan dengan D'NIALICIOUS. Siapa D'NIALICIOUS? Saksikan kisah ini sampai ke penghujungnya. Okies.




Bermulalah al-kisahnya :

Di sebuah kota metropolitan yang agak sesak dan penuh dengan manusia tinggallah sepasang suami isteri yang baru saja mendirikan rumah tangga kira² 5 bulan yang lepas. Si isteri bernama YOKI, manakala si suami bernama YOKO. (macam cite papa yoki mama yoko lak..kih3). Tidak sampai 2 bulan pasangan itu mendirikan rumah tangga, si suami dikhabarkan dengan berita gembira iaitu isteri beliau mengandungkan anak pertama mereka berdua. Hidupkan la mama YOKI dan papa YOKO dengan gembira menantikan kelahiran insan tercinta.

Kira² pada usia kandungan mama YOKI 18 minggu, mereka dikhabarkan dengan berita gembira bahawa mereka bakal menimang cahaya mata lelaki. Dan heboh diperkatakan di seluruh dunia fulusin al-blog tentang peraduan tak gores juga pasti menang. Dengan rasa berkobar² mama YOKI dengan semangatnya menyiasat apekah peraduan yang diadakan itu. Maka, si mama YOKI terjumpa INI. Lalu mama yoki menyatakan hasratnya itu kepada papa YOKO. Si suami menyokong saja hasrat si isteri kerana hadiah yang ditawarkan amatlah lumayan dan mustahil mereka boleh mendapatkan dengan begitu mudah. Ini antara hadiah yang ditawarkan :


Inilah rupa hadiah lumayan tersebut :



Mama YOKI terus membuat satu entry untuk peraduan tak gores pun boleh menang itu iaitu dengan membuat satu entry khas bagi memenangi hadiah lumayan yang ditawarkan. Dan, pada malamnya sejurus selepas menghantar penyertaan, mama YOKI pun terus melelapkan mata kerana kepenatan setelah seharian memerah otak demi untuk mendapatkan idea bagi peraduan tak gores pun boleh menang itu. Sedang enak dibuai mimpi..mama YOKI dikejutkan dengan tendangan padu dari dalam perut beliau. "Haaa? anak mama sudah pandai menendang? aaahh, tengkiu syg!!!" itulah kata² terharu yang terbit dari mulut mama YOKI. Namun, sejurus mama YOKI berkata begitu, maka terdengarlah suara kecil dari dalam perut beliau :



Terkejut dengan suara itu, maka mama YOKI menjawab "Wahai anakku, jangan dikau berkata sebegitu, tidakkah dikau kasihan dengan ibu mu ini?" mama YOKI yakin itu suara anak yang dikandungnya. Dan selang beberapa minit menanti, suara kecil itu terus menyepi namun mama YOKI terus menjerit kesakitan kerana tendangan padu yang dirasakannya melalui dalam perut (memberontak barangkali bayi nya...hik3) begitu menyakitkan. Terdengar akan jeritan itu papa YOKO lantas mengejutkan mama YOKI yang bermimpi rupanya.upanya.

Dan..sejak dari hari itu, bayi di dalam kandungan mama YOKI terus menendang dan ber somersault di dalam perut beliau. Mama YOKI pula terus menunggu dan menunggu dari hari ke hari keputusan peraduan tak gores pun boleh menang yang disertainya itu kerana risau dek ugutan bayinya itu......sampai la ke hari ini. Ini kerana...................


saya la mama Yoki tu..haha. Baru nak hantar entry ni, cemane nak menang? hik3...harap² boleh menang la yea. fuhhhhh

................................................................


Kepada D'nialicious (kak Naqiah) di sini saya ada beberapa rangkap pantun :

D'nialicious nama diberi,
Jauh datangnya dari Terengganu,
Kalau rasa berminat dihati,
Silalah join giveaway nan satu.

Bermacam jenis kek dan coklat,
Sedap dipandang jari dijilat,
Saya disini memasang hajat,
Untuk memenangi coklat yang lazat.

Berdayung kehulu berenang ke muara,
Dengan perahu coklat dibawa,
Kalau saya menang gembira tak terkata,
Kalau tak menang pun tidak mengapa.

Kalau tuan pergi ke kedai,
Belikan saya si buah delima,
Kalau akak comel dan pandai,
Pilihlah saya jadi pemenangnya. ..hik3.

Idea dicari pujian diberi,
Sebelum penamat 10hb Disember ini,
Sudilah kiranya akak meneliti,
Setiap coretan saya dengan senang dihati.


Fakta : D'NIALICIOUS merupakan perniagaan yang diasaskan oleh kak Naqiah Khalidah yang dijalankan di Kuala Terennganu. Beliau menyediakan home baked cakes, cupcakes, muffin dan coklat untuk pertunangan, perkahwinan, birthday, doorgift, suprise gift dan lain2. Bagi anda yang berada di sekitar Kuala Terengganu dan Marang boleh la mendapatkan perkhidamatan kek, muffin dan lain2 tetapi yang berada di luar kawasan tersebut, perkhidamatan penghantaran dilakukan untuk produk coklat sahaja. Ini kerana kekangan jarak..kalau jauh kang penyek lak kek tu. =) Jadi silalah beramai2 join giveaway ni k, mana tau ade rezeki.













6 comments:

Dhea Ahmad said...

good luck aina....hihihi suka aina wat gambar2 superimpose tu...sangat lucu and buat nadia tersenyum sendiri....

puteri azny said...

hahaha..semart2 pantun kak aina :)

cik helena said...

hahahah!I rasa kompom u dapat neh!guna baby power :)

nadiah said...

gud luck aina. best jek entri ni. comel. hehe

faizalnizam said...

good luck good luck!

Anonymous said...

hahaha! lawak tul la!.. :)

gud luck..komfom boleh menang & jgn lupa send sini..