..

Wednesday, December 8, 2010

Baby saya sudah pandai menendang!!!


ini bukan perut saya.


Pengalaman yang indah yang tak dapat nak diungkapkan dengan kata² ok. Rasa macam puas hati sangat². Akhirnya baby menendang juga. Pada malam genap 19 minggu tu la bermulanya detik² indah dalam hidup ni. Saat yang saya tunggu selama ni. Pada mulanya rasa perut macam tiba² berdenyut 2,3 kali. Masa tu ade gak terfikir..mungkinkah ini gerakan baby? tapi based kepada pembacaan saya, dorang cakap rasa baby gerak tu macam rasa kupu² terbang dalam perut la, rasa macam perut kena cuit la. Lantas saya bermonolog sendiri "takpe, kita tunggu esok lusa ade lagi tak rasa macam ni".

Dan..apabila malam keesokan harinya, bermula lah episod indah yang takkan saya lupa sampai bila². Masa tu saya baru lepas menjamu selera dengan buah nangka yang baru dibeli di Tesco, lepas satu, satu saya kunyah. Bila dah kenyang tu, saya landing baikk punyer...cam sedap la pulak kan nangka tu. Tengah syok landing atas sofa sambil tengok tv, tiba² rasa perut berdenyut lagi..aaa? apekah? selang 2,3 saat rasa camtu. Saya yakinnn..itu baby saya. Senyum sampai telinga ok. Dengan rasa teruja saya menyuruh suami meletakkan tangannya atas perut saya, mula² die tak rasa..baby pun senyap kejap. Lepas tu saya suruh suami cuba lagi, ms tangan die kat perut saya, saya "cakap" kat baby.. " baby, kick sayang..papa nak rasa tu"..dan..awww!!! die respon, suami dapat rasa denyutan tu. Indah sangat².

Lepas je hari tu, keesokan harinya..siang malam la die menendang. Terutamanya pada waktu saya lapar..die mula la menendang..dan yang paling kelakar masa otw ke MAHA hari sabtu lepas, saya layan lagu "kalau berpacaran"..agak kuat kot volume masa tu, saya dengar je tak nyanyi pun, nyanyi dalam hati je..hik3. Selesai je lagu tu..terus kena kick..hahaa. Menganggu kosentrasi die kot. Sama jugak masa dalam cinema, sound kat cinema tu paham² aje la..uishh, bukan main die tendang sana tendang sini..kaki tangan semua gerak kot. Baby pada usia kandungan macam ni dah boleh dengar suara dari luar perut ibu. Thats y kalau bunyi tu terlalu kuat membuatkan bby menendang.

Sekarang tiap² hari baby akan bergerak..dan saya pula akan selalu "bercakap" dengan beliau. Paling best bile die respon la. Dan sekarang saya dah mula meletakkan ear phone kat perut..especially sebelum nak tidur, saya perdengarkan surah² al-Quran ..sebelah untuk saya, sebelah lagi untuk baby.

Simptom pedih ulu hati dah hilang, digantikan pulak dengan sengal² kat bahagian pinggang ni. Memang tak boleh nak duduk atas kerusi lama², rasa macam nak patah pinggang. Paling lama pun sejam lebih je..lepas tu terus tak boleh dah. Kalau berdiri pun rasa sakit tu ilang kejap je, kena baring la nampaknya.


P.s : Esok dah masuk 20 weeks..bersamaan 5 bulan. cepattnyerrr.













14 comments:

yanamib said...

wehuu..btol ke leh nmpk tapak kaki baby tu? haha comel je...xsbr tggu aina jd mama ni..auww~ ai plak teruja..huhu~ (^^,)

Zue Zoey said...

awwww...! bestnye! Ya Allah.. anugerah yg paling tak ternilai utk ibu mengandung =)

Aina Rahman said...

yana :

klo 7,8 bulan ye kot bole nampak cmtu. tp tu bukan perut aina..hehe.

Aina Rahman said...

zue :

nikmat rasanya zue..tak ternilai.

Zue Zoey said...

mesti rasa tersangatlah excited!!

^nanie^ said...

aina : baby kite pon aktif skang ni..lagi2 pas mkn..kemain aktif die..beskan?hehe

BENA said...

wahhhhh besnye ! zra cam dop saba nok tengok sis aina nga baby . ishhhh . nanti dpt aunty zra . HAHAHA:)


papepon take care deh sis aina . nanti sis berpantang kat klate ko kl jah ? :)

suffer8zine said...

pape pon semoga semuanya selamat

Terkini : Rumah Berbentuk Telur

Juliet_iRa~" said...

sis aina!
bestnyaaa..
xsabar nk tunggu sis bersalin!
mesti cuteee baby tu mcm sis..
suke3..:D

nadiah said...

huhu. same lah aina. org pon selalu sakit pinggang skrg. sakit!!

black_mel said...

wah...5 bulan?tahniah2....

immysf said...

tahniah.. :)

aanie said...

huwaa...nampak kaki baby la..hehe..

Taz Jaafar said...

bestnyeee :) anak first eh?